niedziela, 1 stycznia 2012

Noworocznie

No to mamy 2012, wszystkim odwiedzającym życzę Wszystkiego dobrego, a oto życzonka, które otrzymałam a które bardzo mi się spodobały:
"zamij się nierobieniem niczego;
usiłuj nic nie usiłować;
kosztuj to, co nie ma smaku;
uważaj to, co nieważne, za ważne;
wiele razy wykorzystuj niewiele;
odpłacaj dobrem za zło;
planuj, co zrobisz, gdy będzie trudno, gdy jeszcze jest łatwo;
rób to, co wielkie, gdy jeszcze jest małe." 
tego również Wam życzę:)

Koniec roku był czasem podsumowań, a nowy rok to dla mnie wstęp do postanowień, różnie z tym bywa ale zdecydowałam, że tym razem spróbuję je spisać. W pewnym momencie trochę się wystraszyłam, bo nagle wyszło tego sporo i miałam obawę, czy na pewno będę w stanie je zrealizować - na szczęście była to wersja robocza. 
Nowa wersja postanowień - marzeń znajdzie się jeszcze dziś w moim własnoręcznie wykonanym pamiętniku (który z resztą też jest jednym z zapisanych punktów)
Pamiętnik zrobiłam wczoraj i jest on przeróbką drewnianego notesu, który kupiłam za grosze w jednym z praskich sklepików. Długo zastanawiałam się na kolorem i wzorem w końcu będzie to pamiętnik, który ma być pamiątką i rejestrem moich noworocznych postanowień.





Ponieważ z mężusiem Sylwestra spędziliśmy domku, miałam czas na przygotowanie słodkiego porannego powitania - ciasto czekoladowe z chmurą wg. przepisu z książki Nigelli Lawson.


Ogólnie stwierdziłam, że w tym roku uśmiechnę się do swojej kucharskiej biblioteczki i przynajmniej raz w miesiącu wprowadzę słowo w pisane w kuchenną rewolucję. Nie wiem co z tego wyjdzie ale spróbuję:)
Jak już tak dotarłam do półki z książkami, w ręce wpadła mi "Kuchnia Polska" z 1956 roku, książkę dostałam od starszej Pani, naszej sąsiadki jeszcze z czasów kiedy mieszkaliśmy w wynajmowanym mieszkanku. I właśnie dotarło do mnie, że owa babcia miała by już dziś 100 lat:)


Wymyśliłam sobie, że dzisiejszy poranek będzie nie tylko słodki ale  również ciepły, przytulny i obiecałam sobie, że będę się starała bardziej cieszyć każdym dniem...



że tak jak dziś będę robiła sobie miłe niespodzianki



że będę więcej szyła


że nauczę się tak relaksować jak to robi mój kiciuś...hehe


a na koniec jako dobrą wróżbę na Nowy Rok, pochwalę się wygraną, którą otrzymałam tuż przed świętami od Kateriny z bloga Miabstraccion, zapraszam Was do odwiedzin.

Pozdrawiam
Agea

30 komentarzy:

  1. Pozdrawiam Cię serdecznie z Nowym Rokiem i oby te życzenia, które nam składasz spełniły się Tobie. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję za odwiedziny.

    Wszystkiego Naj.... w Nowym Roku. Niech będzie bardziej kreatywnie, twórczo :*

    OdpowiedzUsuń
  3. pamiętnik wyszedł Ci pięknie:) i te kolory... :)
    życzenia bardzo oryginalne:)
    wszystkiego dobrego w nowym roku! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. oby tych drobnych codziennych przyjemności było w tym roku jak najwięcej:)
    wszystkiego najlepszego!

    OdpowiedzUsuń
  5. Każdy nowy rok jest szansą, by coś zacząć na nowo...
    Podobnie jak każdy miesiąc, każdy dzień, każda godzina i sekunda.
    Każda chwila...
    Tylko gdy zmienia się ta ostatnia cyfra przy pełnej dacie - jest jakoś łatwiej...
    Łatwiej wziąć się za siebie...

    Wszystkiego najlepszego w Nowym Roku!

    Chciałaby się w tym roku nauczyć robić takie cudeńka jak Twój pamiętnik i... szyć :)

    OdpowiedzUsuń
  6. :) Fajny notes. Postanowienia dobra rzecz. Miniony rok pokazał mi, że w życiu czasem dzieje się tak jak chce. Obok tego co zaplanowaliśmy, nic nie wychodzi i wszystko się sypie. Dlatego żyję dniem dzisiejszym. Planuję jutro ale nie zawsze się udaje.
    Mogę życzyć Ci, aby postanowienia się udały.
    Kociego relaksu zazdroszczę i jestem wielbicielką Twojego kotka :) Jest słodki!
    Cisto chętnie bym zjadła :)
    pozdrawiam kochana w Nowym Roku. Oby lepszym :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Święte słowa dostałaś.
    Chciałbym się tak zrelaksować, szczególnie z bólem głowy, który mnie dzisiaj nawiedził.
    Piękne kolczyki.
    Jeszcze raz wszystkiego najlepszego i pogłaskanka.

    OdpowiedzUsuń
  8. Wszystkiego Dobrego już w Nowym Roku!!!Samych radości...papa

    OdpowiedzUsuń
  9. to pierwszy rok kiedy spisuję swoje postanowienia, nigdy wcześniej tego nie robiłam i różnie bywało - najczęściej o nich zapominałam, albo przypominało mi się już po czasie:)
    Wiele rzeczy o których myślałam i marzyłam nie spełniło się, mam nadzieję, że ten rok będzie lepszy i że jednak uda mi się zrobić to czego również wcześniej nie zrobiłam - teraz mam to już spisane, więc jest nadzieja:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Powodzenia ;-) Jednak spośród tych wszystkich postanowień, życzę byś przede wszystkim była sobą ;D

    OdpowiedzUsuń
  11. Trzymam kciuki za wytrwałość w realizacji postanowień i życzę Ci szczęśliwego Nowego Roku.

    OdpowiedzUsuń
  12. Życzę Ci by był to rok wspaniały, pełen cieszenia się z drobiazgów :) By stojące przed Tobą wyzwania były okazją do odkrycia w sobie nowych talentów :) Wszystkiego co najlepsze :))

    OdpowiedzUsuń
  13. Śliczny pamiętnik! Wszystkiego najlepszego :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Niezwykły ten wpis:)

    I królujące moje ulubione szarości ;]

    OdpowiedzUsuń
  15. Przepiękny notes, książka, ciepłe okrycia, kicia, cisto, kolczyki i postanowienia! Życzę realizacji wszystkich i szczęśliwego Nowego Roku!

    OdpowiedzUsuń
  16. Pamiętam ten tekst. Był na pierwszej stronie jednego z numerów "Zwierciadła". Mam go w swoich zeszytach i o dziwo pasuje do każdej okazji. Pogody ducha, zdrowia i kreatywności. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  17. Postanowienia piękne - teraz tylko życzyć, aby w Nowym Roku spełniły się ;)
    Podziwiam Twoje rękodzieła, są naprawdę piękne! A Twój kot, to już w ogóle sama rozkosz ^^

    Chciałabym Ci życzyć wszystkiego dobrego w 2012 roku, a przede wszystkim właśnie, aby postanowienia noworoczne oraz wszystkie inne marzenia się spełniły :)
    No i oczywiście więcej wygranych w konkursach, mam nadzieję, że może ponownie u mnie (jak tylko będzie takowa okazja) ;)

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  18. Bardzo ładne życzenia, Twoje postanowienia, ciasto z chmurką i to, że dla Was je zrobiłaś na słodki poranek, Twoja dzieła, które wychodzą spod maszyny są fantastyczne a kicio jest kochany :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Piękny początek Nowego Roku i niech taki pozostanie aż do końca. Wytrwałości w realizacji postanowień, i wytrwałości w dokumentacji codzienności w cudnym zestawie pamiętnikowym;-)

    OdpowiedzUsuń
  20. Oj, mnie też przydałyby się takie postanowienia, tylko gorzej z ich realizacją, ale trzymam za Ciebie kciuki:)
    Pamiętnik świetny!
    Wszystkiego dobrego w Nowym Roku!
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  21. Życzę Ci wytrwałości w realizowaniu wszystkich postanowień! :) I zazdroszczę jednocześnie, bo sama swoich jakoś nigdy nie umiem dotrzymać... ;) Ale tutaj masz rację, że zwykłą codziennością należy się cieszyć...dobrą kawką wypitą w fajnym towarzystwie...możliwością relaksu z książką...małymi drobnostkami sprawiającymi, że dzień niby zwykły, ale jednak staje się wyjątkowy :) Dziękuję Ci też za udział w moim włoskim candy :) Życzę powodzenia, losowanie dzisiaj :) Pozdrawiam i życzę wszystkiego co najlepsze na Nowy Rok! :)

    OdpowiedzUsuń
  22. przepiękny pamiętnik, a ciacho chętnie bym schrupała. najchętniej w towarzystwie tego uroczego kota :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Cudny pamietnik:)
    Wszystkiego najlepszego w Nowym Roku:))Wytrwalosci:))
    Pozdrawiam Asia

    OdpowiedzUsuń
  24. Piekny pamietniczek, a codziennie powinnismy sie rozpieszczac wiec jestem ZA Twym nowym postanowieniem

    OdpowiedzUsuń
  25. Pamiętnik jest boski!!!
    Życzę Ci samych sukcesów w Nowym Roku :***

    OdpowiedzUsuń
  26. Podobają mi się Twoje postanowienia, zwłaszcza to kuchenne. Chyba go sobie podkradnę! W ogóle to zrobiłam się głodna patrząc na to apetyczne ciacho czekoladowe... Wszystkiego dobrego w nowym roku, uśmiechaj się i bądź szczęśliwa jak Twój kiciuś :-)

    OdpowiedzUsuń
  27. Jak zwykle pięknie u Ciebie... życzę spełnienia postanowień i dziękuję za życzenia dla córci :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Dziękuję za odwiedziny. Tworzysz piękne rzeczy i masz uroczego kota. Cieplutko pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i pozostawione słowa...