niedziela, stycznia 30, 2011

Tarta z budyniem i ananasem

Na święta otrzymałam blachę do tarty, grzechem by było jej w końcu nie wykorzystać. A że nadarzyła się okazja, więc oto jest...

Tarta z budyniem i ananasem




Składniki na ciasto

  • 225 g mąki
  • 100 g cukru
  • 100 g pokrojonego w kostkę masła
  Wszystko wrzucić do miksera, jak zacznie wyglądać jak kruszonka dodać 1 jajko i kilka kropel wody.
Wyrabiać chwilkę mikserem, wyjąć , zagnieść ręcznie.
Piec ok. 40 min w temp. ok 180 C (na złoto)

 
Krem:
  • 0,5 szklanka cukru pudru
  • 0,5 szklanka mąki
  • 2 żółtka
  • 0,5 litr mleka
  • 2 torebki cukru waniliowego
  • 125g masła

Żółtka utrzeć z cukrem pudrem i mąką, powoli wlewając 3/4 szklanki zimnego
mleka. Pozostałą część mleka zagotować mieszając ją z masłem i cukrem waniliowym.
Masę żółtkową powoli wlać do mleka - mieszać - i gotować, aż masa
zgęstnieje (ciągle mieszać).
Masa powinna mieć konsystencję gęstego budyniu.

Ostudzony krem przełożyć na ostudzony spód kruchy, ułożyć dowolne owoce (ja dodałam ananasy).
Przechowywać w lodówce.


1 komentarz:

Dziękuję za odwiedziny i pozostawione słowa...

Copyright © 2016 Agea Happiness-Moje Pasje , Blogger